In de jacht op opdrachtgevers ben je misschien geneigd om met hagel te schieten in de hoop dat je wat raakt. Je zoekt werk, dus wil je alles aanpakken. Maar het is veel efficiënter om als een scherpschutter alleen te mikken op klanten waar je echt graag voor wil werken. Op deze wijze kom je vanzelf uit bij de opdrachtgevers waar jij de meeste kans bij maakt. Immers, de klanten waar jij het liefst voor wil werken, zijn ook de klanten die jij het meeste te bieden hebt. Het zorgvuldig selecteren van potentiële klanten past bij de rest van je aanpak, waarbij je jouw markt goed onderzoekt en duidelijk zichtbaar maakt waar jij je precies in onderscheidt van je concurrenten. Omdat je klanten gaat benaderen die bij je passen, wordt het jezelf promoten meteen veel leuker.

 

Bovenstaande tip komt uit het boek Commerciële Intelligentie / Het geheim van winstgevend freelancen. Bestel het boek hier

Ben je coach of trainer en wil je het boek gebruiken met je leerlingen? Bestel dan per doos van 20 exemplaren voor slechts € 129,- Tel. 020-4210811

Share