Commercieel denken voor freelancers
Vilamedia nummer 7  Tekst Nick Kivits

 

 

Freelancen is ondernemen. Als zelfstandige in de creatieve sector werk je niet met opdrachtgevers maar met klanten en durf je te onderhandelen over je prijs. Voor sommigen zijn dat misschien inkoppertjes, maar er zijn nog altijd genoeg freelancers die moeite hebben met zakelijk denken.
Met zijn boek ‘Commerciële Intelligentie’ probeert fotograaf Robert Elsing die freelancers te helpen met het maken van een professionaliseringsslag. Want als freelancer ben je niet alleen vakman, maar ook manager, ondernemer én verkoper. Vooral op dat laatste vlak geeft Elsing – zelf voormalig verkoper van medische apparatuur – hele bergen aan nuttige tips en stappenplannen. Want als goede verkoper gaat er een wereld voor je open. Vooral voor beginnend freelancers een absolute must.
Robert Elsing: Commerciële Intelligentie. Uitgeverij Cocobooks, ISBN 9789079142156, 128 pagina’s, € 19,95.

 

VillaMedia

 

 

 

 

 

Share