Op bruna.nl lees ik de volgende recensie:

„Fijn boek om te lezen, zeker als startende ondernemer. Robert is vrij spaarzaam met zijn woorden, maar wat hij schrijft gaat precies over de essentie. Je merkt dat hij schrijft vanuit zijn persoonlijke beleving, en dat maakt dat zijn boodschap heel goed overkomt. 
Het boek is wel een beetje duur, met inhoud dat ook prima in een kleine soft cover had gepast. Echter: duurder advies neem je eerder aan dan goedkoop advies.”

 

Persoonlijk vind ik advies welke ik in boeken lees spotgoedkoop. Stel je voor… iemand beschrijft zijn levenslessen in een boek. Een leven lang over gedaan om die lessen te leren en te toetsen aan de praktijk en met veel zorg aan het papier toevertrouwd.  En jij en ik als lezer, krijgen die levenslessen zomaar voor twee tientjes. Dat vind ik spotgoedkoop.

 

Maar goed, in het boek zelf adviseer ik creatieve freelancers een opdrachtgever niet te benaderen met een product of dienst, maar met het idee hem te helpen een probleem op te lossen of om samen een doel te bereiken. Feitelijk zijn we daarmee adviseurs. Als fotograaf had ik al snel door dat opdrachtgevers liever oplossingen zien of doelen zien slagen dan dat ze naar een portfolio kijken. En als je een (potentiële) opdrachtgever goed adviseert, zo goed dat hij niet (alleen) krijgt wat hij vraagt, maar krijgt wat hij nodig heeft, dan ziet hij de toegevoegde waarde en snapt hij dat je advies en de uitvoering daarvan geld kost.
contact fotograaf voor informatie

 

 

Als dan ook nog blijkt dat duurder advies aannemelijker is dan goedkoop advies, zoals de recensent schrijft…

Dan is dat mooi meegenomen.

 

Wat vind jij?

Is duurder advies aannemelijker dan goedkoop advies?

 

 

 

 

Share