Tips voor de zelfstandige professional

Het geheim van winstgevend freelancen
  • Home
  • Auteur
  • Spreker
  • Contact
Facebook LinkedIn Twitter RSS

Meer van Cocobooks

9 coaches

9 coaches
Featured Post

Boek COMMERCIËLE INTELLIGENTIE

Geschreven door Robert Elsing

Eenvoudiger, effectiever & authentieker opdrachtgevers werven.
In mijn boek met makkelijk toepasbare vaardigheden leer je jezelf als freelancer beter ‘in de markt’ te zetten en te verkopen, zodat je niet alleen creatief, maar ook commercieel kunt floreren. 

 

Bestel hier rechtstreeks jouw exemplaar voor € 20,-

inclusief 6% btw en verzendkosten.

 

Naam

Email

Adres & huisnummer

Postcode & Plaats

 

Het boek ontvang je op het opgegeven adres. De factuur via e-mail.

 

Veel zelfstandige professionals als fotografen, visagisten, stylisten en tekstschrijvers zeggen zichzelf niet te kunnen verkopen. Ze denken dat je voor verkoop een een doos vol niet integere trucs nodig hebt. Dat je niet authentiek kan zijn, je de ander probeert te manipuleren en meer van dit soort ideeën die ons niet veel krachtiger en effectiever maken.

In mijn boek en lezingen benadruk ik dat je juist je jezelf en je (potentiële) klant moet proberen te begrijpen. En, okay, toegegeven, daarbij mag je van mij best zo nu en dan een handig communicatie-trucje gebruiken.

Bewaren

Bewaren

 

Een boek voor effectieve ideeën om geld te verdienen met je passie.

Share
Reacties uitgeschakeld voor Boek COMMERCIËLE INTELLIGENTIE

Zet je vooroordelen over verkopers overboord

Geschreven door Robert Elsing

Hij draagt een confectiepak met stropdas, zijn geföhnde kapsel zit als in beton gegoten en zijn eeuwige glimlach is oogverblindend. Hij positioneert zich sluw voor de deuk in de tweedehandsauto die hij aanprijst, legt geniepig zijn hand op de kleine lettertjes van het contract dat je tekent. Zijn praatjes zijn spekglad. Terwijl hij ratelt, spiedt hij met slimme oogjes naar je zwakke plekken. Hij beschikt over een arsenaal slinkse trucs om je geld af te troggelen, iets in de maag te splitsen en te belazeren.

Als dit het beeld is dat je van een verkoper hebt, wordt het moeilijk om je ertoe te zetten de verkoper in jou tot leven te roepen. Maar ik wil graag een ander type verkoper aan je voorstellen. Een empathische man of vrouw met zelfkennis, iemand die trots is op de producten of de diensten die hij of zij verkoopt. Iemand die van de kwaliteit van zijn waren overtuigd is en je die met veel passie wil laten zien. Iemand die gelooft in zichzelf en zijn argumenten. Iemand die als je aarzelt, niet gaat pushen, maar met je meedenkt en je oprecht wil helpen de juiste beslissing te nemen. Iemand die helpt plannen te realiseren en dromen waar te maken. Zo’n verkoper is op zijn gebied ook een vakman. Hij beschouwt het als zijn specialisatie problemen van zijn klanten vaardig op te lossen. En dat doet hij met veel inzet, doorzettingsvermogen en creativiteit.
Bedenk dat wanneer jij als verkoper aan de slag gaat, je geen oude auto met verborgen gebreken hoeft te verkopen. Je brengt je eigen product of dienst aan de man. Iets waarvan jij als geen ander de waarde en mogelijkheden kent en trots op bent.
Trouwens, als je nu met je portfolio onder de arm naar een potentiële opdrachtgever stapt, zit je eigenlijk al in de rol van verkoper. Alleen heb je op dat gebied nog geen enkele vakbekwaamheid. Dat gaan we nu veranderen.

Hard sellers zijn doordrammers die je fanatiek iets in de maag proberen te splitsen. Of je iets met hun product opschiet, interesseert ze niet. Daartegenover staan de soft sellers, behulpzame adviseurs die in hun enthousiasme ‘vergeten’ dat ze ook iets aan je willen verkopen. Verkopers zoals ik die in dit boek bespreek, worden smart sellers genoemd. Dat zijn ook behulpzame adviseurs, maar dan met de benodigde wilskracht om een klant binnen te halen. Het is mijn bedoeling dat je dankzij mijn tips zo’n vaardige smart seller wordt.

 

Bovenstaande tip komt uit het boek Commerciële Intelligentie / Het geheim van winstgevend freelancen. Bestel het boek hier:  http://www.commercieleintelligentie.nl/boek/

Ben je coach of trainer en wil je het boek gebruiken met je leerlingen? Bestel dan per doos van 20 exemplaren voor slechts € 129,- Tel. 020-4210811

 

Share
Reacties uitgeschakeld voor Zet je vooroordelen over verkopers overboord
  • Pagina 1 van 111
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
  • Laatste »

Meer artikelen…

  • Zet je vooroordelen over verkopers overboord
  • Ontdek je unique selling point
  • Wel creatief niet commercieel
  • Handig
  • Word een eenmansmerk
  • Formuleer je elevator pitch
  • Zorg voor een professionele huisstijl
  • Kies je opdrachtgevers zorgvuldig
  • Bedel nooit om werk
  • Profiteer van de gunfactor
  • Freelancers ga netwerken!
  • Vermijd roddel en achterklap
  • Probeer niks te verkopen, maar bied hulp
  • Denk vanuit het belang van de opdrachtgever
  • Doe je huiswerk voor je een opdrachtgever benadert
  • Pep je zelf op
  • Freelancer overwin je telefoonangst!
  • Jezelf verkopen als creatieveling
  • observeer je opdrachtgever
  • De creatieve freelancer als adviseur
  • Opdrachtgevers zitten verlegen om goede ideeën
  • Promoot jezelf beter als creatieveling
  • Wat er mis gaat in het verkoopgesprek van de creatieveling
  • Leer omgaan met afwijzing
  • Freelancen op basis van no cure, no pay
  • Bied jezelf als freelance creatieveling gratis aan
  • Onderhandelen over de prijs als freelancer
  • Freelancer durf toch een betere prijs te vragen
  • Laat zien waarom je prijs fair is
  • Noem een prijs die goed klinkt
  • Prijsonderhandeling als zzp’er – Drop een anker
  • ZZP’er zak niet met je prijs
  • Geef korting maar niet voor niets – ZZP tips
  • ZZP’er verkoop ook eens ‘nee’
  • Focus op je doel
  • De creatieve freelancer en de offerteaanvraag
  • Weiger tegen naamsvermelding te werken
  • beschouw een klacht als een kans
  • Creëer nieuwe markten
  • Maak ambassadeurs van je opdrachtgevers
  • Doe aan aftersales
  • Blijf aan acquisitie doen terwijl je het druk hebt
  • Wat ons succes werkelijk in de weg staat
  • 9 coaches
  • Een mooie winstmarge versus de wens om te helpen
  • Reacties n.a.v. boek Commerciële Intelligentie
  • Boeken voor Zelfstandige Professionals
  • ZORG VOOR EEN PROFESSIONELE HUISSTIJL
  • Drie vragen voor de creatieve freelancer
  • Inhoud boek Commerciële intelligentie
  • Aansprakelijkheid en colofon
  • Heb je ook trucjes om sympathieker over te komen?”
  • Een fair tarief vragen en krijgen
  • Cruciale vragen voor de zelfstandige professional
  • Eenmalig korting voor HvA student
  • Hoe komen succesvolle freelancers aan opdrachten?
  • Tips: Formuleer je elevator pitch
  • ZZP’er en moeite met opdrachtgevers vinden?
  • Prijsverhoging uit klantgerichtheid
  • Jezelf profileren met video
  • Geld verdienen als fotograaf
  • Chronisch tekort aan opdrachten? #FREELANCE #ZP
  • Duurder advies neem je eerder aan dan goedkoop advies
  • Vergroot je overtuigingskracht
  • Vind ik twitter opeens weer heel leuk ;-)
  • Je bent geen werkloze op zoek naar een klus, je bent een bedrijf!
  • De kroon op het werk
  • Praktische hulp en inspiratie voor freelancers en zzp’ers
  • De meeste zzp’ers komen via via aan klanten en opdrachten
  • Je bent creatief en je hebt talent, klaar om ontdekt te worden.
  • PERSONAL BRANDING
  • Verbeter je marktbenadering als freelancer
  • Wat vertel jij in de belangrijkste zin op je LinkedIn-profiel?
  • training voor freelancers / zzp’ers in creatieve sector
  • Succesvol freelancen in de praktijk
  • Inhoudsopgave van het boek
  • Een doel om te kunnen scoren
  • Vergroot je vindbaarheid als freelancer
  • Nooit meer wat van de freelancer gehoord
  • Een aanbeveling is de beste reclame!
  • De Personal Branding Coach over commerciele intelligentie
  • Commercieel denken voor freelancers (Artikel Vilamedia)
  • Wel creatief, maar niet commercieel (artikel Metro)
  • Interview schrijver, spreker en coach voor freelancers
  • Workshops en lezingen – Winstgevend freelancen
  • Impressie van lezing Commerciële intelligentie / pitchen voor zzp’ers
  • De eerste reacties van lezers #CommerciëleIntelligentie
  • Programma interactieve lezing
  • Geld verdienen als fotograaf
  • Nuttige lesstof voor vaklieden en kleine bedrijven
  • Persbericht
  • Studenten fotoacademie
  • De commerciële creatieveling heeft blijkbaar iets uit te leggen
  • Boeklancering
  • In programma BNR Zaken doen met
  • Daar zijn ze dan, gelukkig ruim voor de lancering.
  • Welke boekomslag vind jij het beste?
  • Verwacht niet te veel van internet…
  • GEZOCHT: VRIENDELIJKE FREELANCER MET PRAKTIJKERVARING
  • Ondernemersplan, maar niet in traditionele zin

Meer artikelen

  • Geen categorie (3)
  • Meer artikelen… (108)

BESTEL HIER MIJN BOEK:

BESTEL HIER MIJN BOEK:

NIET VOOR IEDEREEN:

NIET VOOR IEDEREEN:

Poll

Hoe ben jij aan je laatste opdrachtgever gekomen?

Bekijk de resultaten van de poll

Laden ... Laden ...

Ook verkrijgbaar bij:

Ook verkrijgbaar bij:

Poll

Hoeveel aandacht is er op vakopleidingen voor ondernemen?

Bekijk de resultaten van de poll

Laden ... Laden ...