De meeste zzp’ers komen via via aan klanten en opdrachten. Zo blijkt uit onderzoeken. Ook mijn eigen kleine onderzoek wijst in die richting. Zie poll rechtsonder. Dus is het zaak de interesse te wekken als iemand vraagt wat voor werk je doet. En te zorgen dat je toehoorder jouw boodschap onthoudt, je aan gaat bevelen of zelfs een afspraak met je maakt.

 

Dat doe je door een goede pitch paraat te hebben. Pitchen doet de slimme zzp’er dagelijks. Op een netwerkborrel, maar ook als een potentiële klant belt, in een offerte, op de website, in sociale media en zelfs bij een ontmoeting op het schoolplein of in de supermarkt.

 

Doel is dat mensen onthouden en door vertellen wat jij voor klanten kan betekenen. Aanbevolen worden is de beste reclame.
Op mijn blog leg ik uit hoe je een elevator pitch formuleert, welke bouwstenen je nodig hebt en hoe je dit effectief toepast. Succes verzekerd.

Zie: TIPS: FORMULEER JE ELEVATOR PITCH

 

 

Share