Een prijsverhoging uit klantgerichtheid ???

 

IN PRIJS VERHOOGD 2 Ja, je leest het goed. Door klantgericht te denken besloot ik tot een prijsverhoging.

 

Ik zal het uitleggen.

Ik vraag mijzelf geregeld af of ik mij wel voldoende in mijn klanten verdiep. Of ik ze help waar mogelijk. Denk ik voldoende mee? (If you talk the talk, you’ve got to walk the walk)

Kortom: hoe kan ik mijn klantgerichtheid nog verder verbeteren?

 

En dacht… Nu verkoop ik mijn boek voor 19,95 in plaats van een prijs in de twintig euro (wat ik aanvankelijk van plan was) omdat het beter klinkt. Een prijs die net onder een psychologische grens blijft is op zich een goed idee, maar het is vooral naar mijn eigen voordeel gerekend. Ik hoop dat het drempelverlagend werkt. Maar als ik bestellers van mijn boek geld wil laten besparen verhoog ik de prijs naar 20 euro. Dat klinkt minder aantrekkelijk, maar omdat de meeste boeken online worden gekocht, bespaart het de koper van mijn boek wel €1,94.* Dat is bijna 10%! Hoe dan? Doordat je bij online boekhandels als Bol.com en managementboek.nl  € 1,99 verzendkosten betaald voor bestellingen onder de 20 euro. Kosten die bespaart worden als ik mijn boek dus een stuiver duurder maak.

 

Wat kan jij doen om je klanten nog beter van dienst te zijn?

 

P.s. Mocht jou onlineboekhandel de prijs nog niet hebben aangepast, bestel dan hier

 

 

Share