De professionele kopregel (professional headline) op LinkedIn is het belangrijkste onderdeel van je profiel. LinkedIn gebruikt die Professionele kopregel direct onder je naam, in een kleine samenvatting van je profiel dat verschijnt in lijsten die na een zoekopdracht verschijnen. De regel verschijnt ook als mensen jouw foto met de muis aanwijzen in LinkedIn Groepen. Google geeft deze kopregel ook weer in de zoekresultaten.

 
Bij elkaar opgeteld veruit de belangrijkste regel van je profiel. Het is feitelijk een minipitch, een miniprofiel. Op mijn blog en in mijn boek geef ik tips om effectiever te pitchen. Dat doe je door kort en krachtig te vertellen wat jij voor je opdrachtgevers kan betekenen en dan wel op zo’n manier dat mensen je gaan onthouden, aanbevelen of zelfs bellen.

Maar hoe pak je dat aan als je maar 140 leestekens hebt om duidelijk te maken wat je doet?

 

 
Een potentiële opdrachtgever die de moeite neemt een blik op je digitale visitekaartje te werpen, zal dat altijd doen met één vraag in zijn achterhoofd: ‘what’s in it for me?’ Eigenlijk probeer je in één zin antwoord te geven op die vraag.

 

 

Wat vertel jij in de belangrijkste zin op je LinkedIn-profiel?

 

Share